Direktlänk till inlägg 5 oktober 2010

Nervöst inför premiären.

Av Maggan - 5 oktober 2010 20:56

Imorgon har Falkenberg mot rasism sin premiärmanifestation. Det är lite nervöst, kommer det någon? Kommer det massvis? Kommer mitt tal gå bra? Kommer jag staka mig, eller kanske till och med börja hyperventilera    Ja, många tankar snurrar i mitt huvud just nu. Jag antar att det är en övningssak, nästa månad så har vi förhoppningsvis en lite mer offentlig talare än mig.   


Det blir säkert fler tal då vi kommer manifestera första onsdagen varje månad så länge SD sitter i riksdagen.


Syftet är super och jag gillar att manifestationen inte är politisk (trots att v och ung-v är initiativtagare) utan alla är välkomna för att visa motstånd mot rasismen.


Talet läggs upp här på bloggen imorgon kväll. Bor du i Falkenberg så kom till Rörbäcksplatsen kl 17,30 och visa ditt stöd för Falkenberg mot rasism. Gå även med i Facebookgruppen


Ta hand om er alla och glöm inte att visa varandra kärlek, ömhet, och medmänsklighet.Men glöm inte att vara lite arga med, det behövs också!


//Maggan


 

 
 
Ingen bild

Jossan

5 oktober 2010 21:17

Får väl komma o lyssna på ditt tal imorgon:D Kommer gå bra!=) Kram/jossan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maggan - 1 maj 2013 18:22


Idag är det 1a maj. I Falkenberg var det traditionsenligt firande. Här nedan följer mitt tal i skrift samt en video av talet. Kamrater och mötesdeltagare Cornelis sjöng en gång att; Somliga går med trasiga skor. Säg, vad beror det på? Enligt r...

Av Maggan - 13 april 2011 20:58

Ni som följer mig på twitter undgick nog inte mitt raljerande under taggen #netscan igår. Jag var alltså på föreläsning i dotterns skola, då det ramlat in en lapp från skolan där det stod så här:   Lär dig den värld som våra unga kallar vardag! ...

Av Maggan - 5 februari 2011 22:30

Några dagar innan jul så skrev jag ett blogginlägg som berörde fattigdom och social utsatthet, mina funderingar har dröjt sig kvar då många i min omgivning berörs av just fattigdom. Både direkt och indirekt. Rädda barnen kom för några dagar sedan ut ...

Av Maggan - 1 december 2010 15:09

Sitter och läser brev från föräldrar som skrivit till majblomman. Idag kan vi läsa i Aftonbladet att i dag lever över 340 000 barn i relativ fattigdom i Sverige, barnfattigdomen har ökat med nästan 50 procent från 2006. Enligt siffror från Socialst...

Av Maggan - 6 oktober 2010 19:39

Nu är det avklarat! Vår första manifestation, ja Falkenberg mot rasism då alltså.   Jesper inledde med följande: Så, då slog klockan halv 6 och det är dags att sätta igång. Hej allihopa, jag heter Jesper Berglund och är er värd för kvällen. ...

Presentation


Maggan är en 30-årig rabiat vänstervriden tvåbarnsmorsa. Jag är feminist och diskuterar mer än gärna genus och politik.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards