Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Satans mördare!

Av Maggan - 31 maj 2010 08:44

Israel bordade imorse svensk tid det solidariska fredsprojektet Ship to Gaza


Det här är så INTE okey. Uppgifterna om att det skall ha skett på internationellt vatten är bestörtande och Regeringen måste reagera starkt, trots Calle Billings understatement.


Vänsterpartiet kräver att regeringen agerar, vi borde alla kräva samma sak. I solidaritetens namn borde hela Sverige och Europa, ja världen sluta sig samman mot Israel. Det är inte bara ett brott mot de mänskliga rättigheterna, utan också ett brott mot genèvekonventionerna det de gör med sin olagliga ockupation av Palestina. Helle Klein skrev en ledare i Aftonbladet om att Ship to Gaza får världen att förstå, är det inte dags att även Israel förstår att det de gör är vidrigt...


För mer information om Ship to Gaza, klicka här


Bor ni i Stockholm så ta er till Sergels tork kl 18 och delta i demonstrationen. Visa er solidariet!


Upp till kamp!


//M

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maggan - 1 maj 2013 18:22


Idag är det 1a maj. I Falkenberg var det traditionsenligt firande. Här nedan följer mitt tal i skrift samt en video av talet. Kamrater och mötesdeltagare Cornelis sjöng en gång att; Somliga går med trasiga skor. Säg, vad beror det på? Enligt r...

Av Maggan - 13 april 2011 20:58

Ni som följer mig på twitter undgick nog inte mitt raljerande under taggen #netscan igår. Jag var alltså på föreläsning i dotterns skola, då det ramlat in en lapp från skolan där det stod så här:   Lär dig den värld som våra unga kallar vardag! ...

Av Maggan - 5 februari 2011 22:30

Några dagar innan jul så skrev jag ett blogginlägg som berörde fattigdom och social utsatthet, mina funderingar har dröjt sig kvar då många i min omgivning berörs av just fattigdom. Både direkt och indirekt. Rädda barnen kom för några dagar sedan ut ...

Av Maggan - 1 december 2010 15:09

Sitter och läser brev från föräldrar som skrivit till majblomman. Idag kan vi läsa i Aftonbladet att i dag lever över 340 000 barn i relativ fattigdom i Sverige, barnfattigdomen har ökat med nästan 50 procent från 2006. Enligt siffror från Socialst...

Av Maggan - 6 oktober 2010 19:39

Nu är det avklarat! Vår första manifestation, ja Falkenberg mot rasism då alltså.   Jesper inledde med följande: Så, då slog klockan halv 6 och det är dags att sätta igång. Hej allihopa, jag heter Jesper Berglund och är er värd för kvällen. ...

Presentation


Maggan är en 30-årig rabiat vänstervriden tvåbarnsmorsa. Jag är feminist och diskuterar mer än gärna genus och politik.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards