Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Insändare till HN

Av Maggan - 2 september 2010 22:56

Har postat insändare till HN, postar här med för säkerhets skull   


Apropå Aktiv politiks återinträde på den politiska scenen.


Jag anser att det är på sin plats att påminna om och ta upp Kjell Johanssons beteende på Fajanskolan, där han uttryckligen frågade oroliga och upprörda föräldrar om han skulle "torka dem i röven också" (citat från Hn´s reportage om mötet).


Jag tycker att ett sådant beteende från en folkvald lämnar mer än övrigt att önska. Vissa kanske tycker att han är ärlig och rättfram, ”säger som det är”, men jag anser att det är en förolämpning gentemot väljarna och dessutom otroligt klumpigt gjort.  Att få sitta med i fullmäktige och nämnder är ett förtroende som skall och bör förvaltas i väljarnas största intresse.


Jag anser att Aktiv politik gång efter annan vänder kappan efter vinden. Kan det vara så att återinträdet för AP handlar om enskilda personers vilja att synas och höras så mycket som möjligt? Jag är själv politiskt aktiv, men jag ser det snarare som en möjlighet att påverka saker jag anser är fel och tala för de som inte kan göra sin röst hörd. Är det inte dags att försöka komma ihåg allting som alliansen med hjälp av AP har ställt till med här i kommunen de senaste fyra åren?


Alla gånger man har läst upprörda insändare med avslutning: Detta skall jag komma ihåg när valet kommer. Nu är det upp till bevis. Alla ni som varit så missnöjda, rösta nu rött för en förändring. Ge oss en chans att visa vad vi går för så lovar jag er att vi skall göra vårt yttersta för att skapa den kommun ni vill ha. En kommun där vi bryr oss om varandra, en kommun där alla får finnas till, ung som gammal, sjuk som frisk.


Det är dags att vi håller ihop, det är dags för förändring, det är dags för en solidarisk majoritet i Falkenbergs kommun. Det är dags nu, Håll ihop!


// Magdalena Eklund, Vänsterpartiet Falkenberg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maggan - 1 maj 2013 18:22


Idag är det 1a maj. I Falkenberg var det traditionsenligt firande. Här nedan följer mitt tal i skrift samt en video av talet. Kamrater och mötesdeltagare Cornelis sjöng en gång att; Somliga går med trasiga skor. Säg, vad beror det på? Enligt r...

Av Maggan - 13 april 2011 20:58

Ni som följer mig på twitter undgick nog inte mitt raljerande under taggen #netscan igår. Jag var alltså på föreläsning i dotterns skola, då det ramlat in en lapp från skolan där det stod så här:   Lär dig den värld som våra unga kallar vardag! ...

Av Maggan - 5 februari 2011 22:30

Några dagar innan jul så skrev jag ett blogginlägg som berörde fattigdom och social utsatthet, mina funderingar har dröjt sig kvar då många i min omgivning berörs av just fattigdom. Både direkt och indirekt. Rädda barnen kom för några dagar sedan ut ...

Av Maggan - 1 december 2010 15:09

Sitter och läser brev från föräldrar som skrivit till majblomman. Idag kan vi läsa i Aftonbladet att i dag lever över 340 000 barn i relativ fattigdom i Sverige, barnfattigdomen har ökat med nästan 50 procent från 2006. Enligt siffror från Socialst...

Av Maggan - 6 oktober 2010 19:39

Nu är det avklarat! Vår första manifestation, ja Falkenberg mot rasism då alltså.   Jesper inledde med följande: Så, då slog klockan halv 6 och det är dags att sätta igång. Hej allihopa, jag heter Jesper Berglund och är er värd för kvällen. ...

Presentation


Maggan är en 30-årig rabiat vänstervriden tvåbarnsmorsa. Jag är feminist och diskuterar mer än gärna genus och politik.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards